Sunday, September 23, 2018

BUNGA CINTA DI HATIKU


BUNGA CINTA DI HATIKU

Ketika rasa itu hadir
Aku terpesona oleh indahnya
Hatiku pun bertanya
Apakah ini mimpi?
Apakah ini halusinasi?
Aku amati dan aku renungi
Aku hayati dan aku resapi
Inikah yang namanya cinta?
Betapa indahnya semakin nyata
Betapa pesonanya semakin menggoda
Semakin lama kuresapi
Semakin dalam kuhayati
Semakin aku terpesona olehnya
Semakin aku tergoda oleh indahnya
Aku pun tergoda untuk menerimanya
Aku pun tergoda untuk menanamnya di hatiku, di jiwaku
Dengan satu harapan
Kiranya dia akan tumbuh mekar
Menghiasi taman hatiku
Aku berjanji untuk menyayangi
Aku berjanji untuk menyirami
Aku berjanji untuk melindungi
Agar bunga cinta yang kutanam di hati
Selalu asri dan terus bersemi


Padang, -- September 2018
@Amrhy_02

No comments:

Post a Comment